Sahabat Blog

Touching Story (HACIKO) ^__^

salam , semua .. ptg2 cam nie pas balik kelas ta taw nk wat ape . bju dh cuci , mkn pon suda .. nk un9 FB ta leh buka la plak adoiiii !! sabar je akak , huhu .. last2 amik kputusan nk belek2 folder dlm lapy nie , tgk gambar2 ms raya alala .. sweet yer ^__* ( dah mula prasan ) rindu lak kat si chumel aku (nuning cocoh) ape kabo agak yer si memeh aku tu .. windu nk peluk cium dye hehehe .. ta pew kn dr cium org aha .. ta bleh! meski pon dye kucin jantan tp ta haram kn ? hahaha .. tgh syok2 layan perasaan (teringat telatah si memeh tu !) aku teringat satu cerita kat Astro last 2 weeks . kisah seekor anjing yg di beri    nama HACHIKO . tajuk yer HACHI:A DOG'S STORY. citer ni dh lame uper yer , tahun 2009 lg tp bawu skrg aku tgk huhu ... (sedeh toii aku )
     
                                       
                                HACHIKO ^__^

memandangkn aku suke haiwan ( x semua lah yg kiut2 je hahaha) so aku tertarik nk tgk . mula2 syok , lama2 sedehhhhhhhhhh .. menangis aku tgk citer tue . nk tahu knp???  sebab cite ni mengajar erti kesetiaan smpai akhir hayat . SERIUS touching giler!!! ta caya korang tgk lah , aku smpai sedu2 tgk citer nie .. tambah2 saat dye meniti hari2 dengan harapan agar dapat jumpe tuan dye semula .. korang mesti nk tahu cter ye mcm mane kn ? haa .. aku citer sikit .


Hachiko @ Hachi ni anjing yg kehilangan  di stesen ketapi. seorg profesor telh jmpe dye kat ctu, lepas tu mnjaga dye smntara dpt jmpe tuan dye yg hilang tu. lame2 hachi duduk dgn prof tue . diorg pon semakin rapat n mesra . ta lama lepas tue, prof tu meninggal, famly prof tue pon berpindah. hachi ta dpt trima kyataan bila tuan dye mati . setiap hari dye tunggu kepulangan tuan dye (prof tue lh ) dpn stesen ketapi . dr pg smpai mlm.. hjan pans dkt ctu lah dye duduk . bila dh ta da org kat stesen tu dye balik ke lndasan ketapi tmpt tido dye .. yg aku tak tahan sedeh ms dye tido, dye dgr je bunyi ketapi hachi akan berlari ke depn stesen , dengan harapan tuan dye muncul .. sedehhh .. sampai org2 yg bese kat ctu dh kenal dgn Hachi .. ada sorg pkcik yg berniaga dpn stesen tu pon simpati dgn Hachi , dye bg mkn .. minum .. jd mkn minum dye ta lah terabai ,. citer kesetiaan dye smpai repoter pon dtg nk buat liputan tntg Hachi .. femesssss tau . smpai satu hari, wife prof yg pindah tu dtg tgk pusara suami dye, wktu tu dye nmpak Hachi, nangissss wife prof tue tgk Hachi yg tak terurus, bulu dh kusut masai. Hachi ta nak kemana-mana dye nak jugak duduk ctu, tunggu smpai tuan dye dtg .. tp smpai bila??? sampai lh musim bertukar musim ... dr pns ke sejuk, sejuk ke bunga, bunga ke luruh .. 9 tahun kesetiaan Hachi di uji , sampai satu mlm , dye mimpi .. jmpe tuan dye( prof tue!) .. dan esok yer , Hachi dah tiada ... 
nk tgk trailer dye ? tgk kt web dye bwh tue yer ^__^





MY HERO (^^)



MORAL yer kat sni : kesetiaan hingga akhir hayat. haiwan pun tahu nk setia , apatah lg kita ni manusia yg ada akal fikiran .. tp serius lah citer ni kisah benar ruper yer ,.. jgka hayat anjing kn lama ,.. so, Hachiko betul2 sygkn tuan yer .. huhu , ITS ALL ABOUT A LOYALTY peace!! (>,<)

No comments: