Sahabat Blog

RIANG RIA RAYA 2019

Yeahhh alhamdulillah .

Sebulan berpuasa dan akhirnya kita sama-sama menyambut bulan syawal yang mulia

Alhamdulillah tahun ni bermakna buat aku dan keluarga kecil ku, dapat sama-sama menyambut syawal tahun ni dengan tema Maroon. hehe . actually ada kisah menyayat hati dengan tema maroon ni. huhu . Entah angin ape ntah tahun ni cik suami beria nak berbaju sedondon semua anak beranak. sebelum ni pon xdaplak dia nak kelam kabut sedondon dengan aku , hahaha tapi okey lah jugak, nampak sweet gitu . Kisahnya mula bila aku dah tak sesabar wey nak beli baju raya . hihi biasalah kalau bap shopping raya ni mesti pempuan yang laju and excited melampaukan. tapi cik suami ni pulak tak ada time yang sesuai je, kadang kalau dah keluar ada je tak sempat lah, macam hal lah. tambah ada si kecik yaya tu hihi , tu lah si jantung hati aku yaya ( 1y5m) kalau nak keuar tak boleh lama-lama sangat nanti dia cepat bosan agaknya, nak mengamuk saja. kalau dah ngamuk tu faham lah mesti nak tido atau nak bebas berlari sana sini. aishhh . bila dah berlari faham-faham aje lah, rupe lipas kudung, ya amat laju jalannya tak terkejar ibu hahahaha.. actually dia nak main je tu, so ibu pun layankan aje lah, main cak-cak ke, kejar2 ke hihi.. mesti dia gelak-gelak sukeeee ..

okey, banyak pulak celoteh pasal si yaya eh,, so berbalik cite yang tadi. cik suami aku ni dh 3 minggu raya baju tak terbeli lagi, haaaa baru tahu kelam kabut kau nak mencari baju sedondon sangat tuh. cari punya cari akhirnya dapat jugak di billion. tapi bukan sedondon sangat pun , janji warna tak lari jauh hahaha.. sorang sepasang. ngam !! part baju aku pulak, ni kelakar. aku beli ONLINE !! seller tu kata tu warna maroon, aku pun kebil2 mata tengok macam maroon,,, harga pon berpatuttan jugak lah hehe.. klikk !! bayar and pos out . tapi,,,, sekali sampai, hamik kau,,, kaler merah darahh sey!! confirm cik suami punya marah lah, sebab memandai je beli tanpa dia , hahaha tula sape suruh lambat sangat shooping baru raya untuk aku ! hehe .. memang tak macthing la namanya baju raya kami, IS NOT SEDONDON dah !! banyak kali jgak la cik suami ulang2 baju tak samee . adehhh !! buat tak dengar aje hahaha..

Yang penting tahun ni, kami dapat beraya bertiga dengan riang ria :) alhamdullilah ...
inshaallah next year kita sedondon lagi, warna kuning pulak :P kikiki...

INAI DI JARI MASIH MERAH















No comments: